VAD ÄR EN FEMINIST?



Det har blivit lite inne att dissa feminismen, ungefär som om kampen för jämställdhet varit en modefluga. Jag ser det på spridda ställen - i pappersmedier, på bloggar, i etermedierna. Och den mediala dramaturgin drar sin lans: Har jämställdheten gått för långt?. LOL!

Fortfarande utför kvinnor lejonparten av hushållssysslorna, och alla har sannerligen inte råd med städhjälp, vit eller svart.
Våld mot kvinnor är ett minst lika stort samhällsproblem nu som för ett år sen. Ochsåvidare.

Dessutom skärs den sociala sektorn ner i finanskrisens spår - det drabbar framförallt kvinnor. För att inte tala om situationen i Afrika, där extremt kvinnoförtryck är männens uttalade rättighet.

Men nu ekar ropen om att feminismen är död, samtidigt som det sparkas febrilt på denna döda hund, ofta benämnd Militant feminism eller Radikalfeminism.

Vilka är då de här militanta radikalfeministerna? Är jag en sådan? Är de kvinnor som sliter ideellt på kvinnojourerna det? Var finns dessa manshatande huggormar? De allra flesta feminister jag känner till lever med män. De som skiljer sig delar på vårdnaden om barnen. De umgås med män, har söner som de innerligt älskar, de dejtar män - ja, tillochmed de som blivit misshandlade i tidigare relationer vågar sig på att träffa män på nytt. Jag är sån. Och jag är feminist.

Så, vad är det jag har missat? Vilket är det feministiska spöke som går genom Europa? Förklara, ni som vet!


Kommentarer
Postat av: mumlan

Vilka agendor gömmer sig Bakom Gömdagate?

Kanske är det dags att granska granskarnas granskare?!

Mumlan har börjat funders

2009-03-17 @ 18:26:03
Postat av: unni

Ja, Mumlan, dessvärre finns en del obehagliga agendor inbakade i granskningen av Gömda. Även här är det dock viktigt att inte spola ut barnet med badvattnet. Men det är trist.

2009-03-17 @ 19:00:05
Postat av: mumlan

Mumlan lägger pussel

Gömdagate är nog bra men i dess kölvatten finns

En förklädd häxa som bor i en märklig värld...med många trasiga djur. Häxan talar samma språk som

den stora vargen som äter upp de små barnen.

Den goda VARGEN med många fåglar är blåögd och

tänker högt. Men hörs nästan inte alls.

DET gör Mumlan ledsen

















2009-03-17 @ 19:35:07
Postat av: Systerdyster

Ja fy f-n känner mig spyfärdig på alla dessa unga(?) kvinnor som stoltserar med att vara "antifeminister".

Omger mig med män från morgon till kväll, ingen av dessa har haft något otalt med mig utifrån min feminism. Jag har söner, särbo, pappa, massor av manliga vänner och arbetskamrater.

Var dessa vanföreställningar ovan kommer i från vet jag inte, lika lite som du.

Börjar känna mig som på den tiden jag var facklig företrädare... Vi förhandlar bara för medlemmars räkning, ni andra ska inte åka snålskjuts!

Jag antar att dessa icke/antifeminister är villiga att göra avkall på:

-sin rösträtt

-sin rätt att skilja sig

-sin arvsrätt

-sina barns förskolor

-föräldrapenning

-rätt att behålla arbetet om man blir gravid

-rätt att slippa våldtäkt/misshandel inom äktenskapet

-fri abort

-rätt att använda preventivmedel

-särbeskattning

....och lite annat som stått på feministernas dagordning.



Och hur skulle det se ut om ni bespottade t ex apartheidrörelsen på samma sätt? Kan inte se skillnaden. Ni tror ni fått något GRATIS!!! Tyvärr systrar, inget i livet är gratis, det har kostat blod, svett och tårar för era föregångare. Och det har ni mage att spotta på. Oj, vad arg jag blev....

KRÄM!

2009-03-17 @ 19:43:05
URL: http://systerdyster.com
Postat av: Anonym

Mumlor är små djur och den här mumlan

pusslar långsamt...vidare



forts följer när mumlan sovit

2009-03-17 @ 20:03:43
Postat av: GLennon

Jämställdheten kan aldrig gå för långt. Men feminismen kan det. Ibland blir jag bara så trött av att se och höra den hatiska stämning som etableras. Det handlar ju, för tusan, bara om att kunna ge kärlek och att kunna se alla människors lika värde. Men så länge människor inte älskar sig själva, dvs mår bra, så kommer människors värde att variera. Det är ingen magi.

"Magical mystery tour"



2009-03-17 @ 20:17:54
Postat av: HOWLING WOMAN

Som sagt - de som ligger bakom har en mörkbrun agenda. Dock talar verkligheten sitt tydliga språk -Fritzlarna, Vetlandamännen, dödsskjutningar på skolor utförda av våldsglorifierande och destruktiva unga killar m fl m fl m fl m fl m fl, så gör även statistiken - senast nu scb:s

"Och gärningsmannen är en MAN."

se publikationer/LE00012009K01TI02A05TI0901.pdf" rel="nofollow">http://www.scb.se/statistik/publikationer/LE00012009K01TI02A05TI0901.pdf



2009-03-17 @ 22:25:07
Postat av: HOWLING WOMAN

"Howling Woman:

Hetsjakten mot feminismen som det här har utlöst påminner om kommunisthatet"



Men det är ju självklart.



När ni (feminister) bedriver hetsjakt mot oss (män) så ger vi tillbaka.



Det är den främsta moraliska skyldighet en människa har, att slå tillbaka, att ge igen.



Förväntar ni er att vi skall reagera annorlunda?"



Så här skrev en anonym på ett inlägg jag hade skrivit om att feministjakten börjar likna mccarthytiden i usa.



Det visar att man uppfattar feminismen som en ideologi som motarbetar män.



Det gör den ju inte.



Istället är det ju en ideologi som ifrågasätter mansrollen så som den konstituerats och som ger som resultat sådana dåd som den nyliga dödsskjutningen på en skola i Tyskland t ex.



Det är också en ideologi som ifrågasätter världens militärindustriella komplex om man säger så.



Elin Wägner var en föregångar.



Fredskämpe.



2009-03-17 @ 22:40:17
Postat av: mia

Jo,Glennon livet är en Magic Roundabout men lite för snurrig blev jag av Mumlans pusslande här. Jag försöker se vem som är häxan, den goda vargen med fåglarna som tänker högt men inte hörs är...väntar med spänning på fortsättningen, u've just done my head in ...=)



Jag tänkte också på de krafter som kämpat för kvinnors rättigheter, som vi tar förgivna idag, som systerdyster tar upp. Undra vad gammelgammelmormor sagt om dem på slutet av 1800-talet där på sin bondgård. (hon blev en bitter kvinna och brukade stänga in sig i ett rum på övervåningen när de 5 barnen och jobbet blev för tungt. Hon var så elak sa gammelmormor - "ledsen" analyserade mormor som grävt upp historien om henne, att hon älskade skolan och studier men var fast på gården för all framtid.)



Tänk om hon sett sin dotterdotter,min mormor, ut i arbetslivet på 50-talet (600kr i lön/mån - 200kr till barnflickan) och senare chef på Läromedelscentralen. Kanske fick vår bondmor ro i himmelen iallfall.



Men hårda tider har kommit och väntar. Kvinnorna verkar fösas tillbaka in i hemmen - bort från där makten styr. När jobben försvinner och orosmolnen hopas har vi inte tid med feminism. Vi ska vara tacksamma om vi kan betala för mat och tak över våra huvuden. Kura ihop oss och vänta på direktion.



Ofantliga 3 miljoner människor har förlorat jobben under krisen i England. Det betyder mycket sociala problem. Alkoholkonsumtionen ökar och med det våldet mot kvinnor och barn, även män sinsemellan. Man förutspår "riots" som kommer leda till en ökad polisstyrka som håller massorna på plats. Fastare styre, mer makt åt makten.



Vem har tid med kvinnors rättigheter under tider som dessa? När ska vi någonsin orka resa oss och kämpa vidare när rädslan för överlevnad är hotad? Då NÖJER man sig bara..."vi har ju mat...."



Vi behöver starka kvinnlig förebilder som högt och tydligt når ut till folket om vikten av fortsatt arbete för de kvinnliga rättigheterna och feminismen. Men först måste människor upplysas. Och var och hur når man folket och vem gör det?

Tv och tidningar är starkast. Vad skriver de om idag? Vad visas på tv:n? Hur porträtteras verkligheten? Laila bakar, nannys uppfostrar ungar, män snickrar och nyheterna spyr ut domedagspropaganda för att skrämma skiten ur folk. "Håll hårt i det ni har!Gunga inte båten!Fortsätt åka till Ikea på helgerna och dona vidare där hemma så kanske vi fixar det här!"



Länderna styrs av män som äger företag. Makthungriga , giriga, själviska män. Sorry brothers, men ni är också lurade, working class hero up ur asses...=(.



Precis som med ledare i företag, chefer på kontoret, rektorn på skolan eller föräldern i hemmet så styrs de med mindre makt av dem som har mer. Är det då ett jävla rötägg som styr så får de andra lida. Precis så ser det ut i vårt land idag. Vi blir vilseledda och skrämda och vi ska inte klaga över hur få kvinnor som finns med där långt uppe på toppen där besluten tas. För vi förstår knappt vilka förödande konsekvenser det har att låta rika män fatta beslut som rör oss småfolk. Dom SKITER i feminism. Dom SKITER i vem som diskar eller är hemma med de sjuka barnen så länge maskineriet hålls igång.

Linda Skugge tackade pojkarna för avdrag på hushållsnära tjänster...som att det var en present till kvinnorna. Men rätt hade hon i att uppmana kvinnor att samla ihop sig i vikingagäng i näringslivet, för hon märkt att det är så männen gör. Beslut fattas över en öl med polarna.



Det viktigaste just nu för kvinnofrågan är kanske just nu att upplysa så många som möjligt om hur viktigt det är att kvinnor syns och hörs och styr i samhället. För kvinnor förstår kvinnor och det gör inte män som inte är det. Vi måste också passa oss för vilka krafter som styr landet och tänka på det när vi röstar och kanske bli mer öppna för att se om det finns mindre partier utan mediabackning som bör väljas in i riksdagen.



Jag hade gjort mer om jag inte var så jäkla fast här hemma vid spisen och barnen lol



UNNI DROUGGE fortsätt synas och höras ! Många mammor sitter timtals på nätet och bara väntar på att få något mer matigt än blöjor att skriva och läsa om. En mening med livet, ett sammanhang, en känsla av samhörighet och makt att förändra. Lite jävla Sisu och framförallt insikten att just nu är inte "good enough." Ropen ska skalla - feminism åt alla!!



(fick faktiskt slå upp ordet innan mitt inlägg och hur kan någon på denna jord tycka det självklara är fult,fel eller något att sluta kämpa för???)





2009-03-18 @ 01:31:44
Postat av: mia

ett tilllägg....gick ut på min balkong, tog en cigg och tittade upp mot stjärnorna. Såg ett nytt parti. Ett som väcker upp alla frustrerade, trötta och maktlösa kvinnor i förorterna. Alla som undrar vad fan det är frågan om. Varför barnen mår dåligt i skolan. Varför farmor blir nerdrogad där på hemmet och sköts av lågavlönade, sönerstressade medsystrar. Varför pengarna inte räcker till att leva det champagneliv som promotas av press och tv - drömmen som aldrig blir verklighet. Alla invandrarkvinnor som tyst klagar och ber till gud att hennes söner inte går förlorade till droger och kriminalitet i brist på andra alternativ. Vi är många som vill ha "change". Men vi vet inte hur.

Det vet du! Använda ditt storhetsvansinne (dina ord..;) nu till att ge oss ett alternativ? Ett nytt fräscht parti. Du är en förebild och du kan få många yngre kvinnor att lyssna för du är allt annat än försoffad och styrd av någon. Du är modig som vågar stå upp mot gubbarna och presssen. Du är snyggt paketerad,har många barn och känner den svenska folksjälen.



Sverige är en demokrati. FI i all ära men de tilltalar inte kvinnor i 20-30års åldern.



Jag skulle personligen och många med mig sprida budskapen på kvinnositer där många häckar i tristess. Vilket skräll. Kan dom rösta på opera i festivalen så kan dom nog rösta på YYYYYYYlllll i valet (haha...nu underhåller jag mig själv här)



Vad sägs? Drougge som partiledare?



2009-03-18 @ 02:04:22
Postat av: Saga Torstensson

Drougge for president - yes. Den manshatande vampyran är till allra största del en myt så klart, en bekväm myt. Feminismen är en marginaliserad rörelse, helt klart. Vi har en stolt och fin historia, och efter långt hårt arbete och en envishet intill döden har vi ibland fått makthavarna att lyssna. Som till exempel när det gäller rösträtten och aborträtten. Nu återstår bara en liten sak, att en enda gång ge feminismen en chans att styra. Varför inte? Bara testa lite. En mandatperiod. Ett år? Hur många chanser fick Helmut Kohl i Tyskland (CDU sitter fortfarande vid makten, Silvio Berlusconi i Italien (just det, still going strong), Bushklanen etc i USA? Alla extrema skummisar som hör hemma i en domstol snarare än en regeringsbyggnad. En chans. Bara en. Det kan knappast bli värre, eller hur? Unni for president!

2009-03-18 @ 09:21:59
URL: http://sagatorstensson.blogspot.com
Postat av: Funderare

Varför MÅSTE jag som kvinna välja sida. Kan jag för sjutton inte få vara kvinna utan att folk ska ondgörasig över det?. De sk feministerna som utalar sig om män på rent vidriga sätt är faasen i mig inte feminister, de är manshatare. Kan de inte förstå att i ett fungerande samhälle behövs alla sorters människor. Varför är vi så benägna att stoppa folk i fack. Feminist, rasist, humanist osv. WTF, är vi inte människor i första hand oavsett kön, religion, färg eller funktionshinder?



Varför detta dömande av andra människor? Vi måste välja sida för antingen det ellet det, för jäkla i min låda om vi ens funderar på att välja en egen väg. Se bara på denna debatt som Gömda har lett till. Här ska vi fördöma en kvinna som uppenbarligen har blivit misshandlad och bara vid 3 tillfällen enligt förövaren. Vi ska också tro på allt som huvudpersonen påstår att andra sagt är fel. Men du då Unni, dina böcker då. Är de oxå förtal av andra personer. Hur skulle du ta det om folk granskar allt som du har skrivit. Enligt Niclas Salomonsson så är det mesta bara påhitt och att du tillskriver han saker som inte, enligt han, han har gjort eller sagt. Betyder det att han kan stämma dig precis som MA´s blogg tycker att Osama har rätt till i Gömda debatten? Och snälla, bortse från detta med att det skulle vara ett politiskt projekt och att det stod sann på bokomslaget och att MA gjort ett jätte grävjobb och hittat papper på att mycke är fel. Utan nu är det själva sakfrågan det gäller. Får man tillskriva en annan människa negativa saker trots att de inte enligt förövaren är sant?



Har läst alla böcker och den som jag "trodde" mest på är dock din. Men nu har jag kollat lite och inser ju att din förövare också nekar till det du tillsktivit honom. Vem har rätt i alla dessa böcker? Bara för att du skrev en självbiografisk bok och Gödma ska vara en sann bok, hm. En självbiografisk bok ska väl ge den subjektiva upplevelsen som någon har av något? Påstår man att någon sagt något så måste det ju vara sant eller?



Och ta nu för sjutton inte och stoppa mig i ett fack som MA gör, pr-nissens anställda. Bara för att man infrågasätter saker och inte får det att gå ihop betyder inte att en människa har fel. Personligen anser jag att det finns många fel i Gömda, i MA´s bok finns bara den ena sidans åsikt och i din så är dej just din åsikt.

2009-03-18 @ 11:06:26
Postat av: unni

Funderare: I motsats till Liza/Mia har jag vid flera tillfällen och så fort någon begärt det, både på min blogg och annorstädes visat handlingar, dvs domstolsprotokoll, rättsintyg och polisanmälningar som STYRKT de lagöverträdelser min plågoande begick. Läser du boken kan du konstatera att de stämmer väl överens med scenerna i boken som beskriver de övergrepp han blev dömd för.



Att han sen, med en viss känd person som spökskrivare, går ut med halsbrytande påståenden om mig som är rena lögner och inte går att dokumentera, det är lika äckligt som att Liza beskyller Osama för brott han inte begått. Mitt största brott är att jag berättat hur det är att leva med en man som ägnar sig åt kränkningar på heltid och det har tusentals kvinnor hört av sig och tackat mig för. Och du ska inte tro en sekund att jag fick berätta om min bok utan att först leverera mina akter. Då tog jag inte med den typen av "bevis" som Mia stoltserade med i Aftonbladet, för jag har också sjukjournaler och utlåtanden från instanser inom vården, men de är ju inga bevis, de är bara återgivanden av min förtvivlan när jag sökte olika typer av hjälp som jag inte fick.



Jag är sjukt trött på att behöva besvara samma okunniga kommentarer om lögnaren och hans lilla anhang. Den som känner till det minsta om kvinnofridskränkningar vet bara alltför väl att så gott som ALLA förövare använder den typen av argumentation, vilket bara belägger att de inte känner vare sig ånger eller skuld för den skada de åsamkar andra. Att de inte förändrats eller tillfrisknat, medandraord.

2009-03-18 @ 11:33:37
Postat av: Anton

Funderare...



MA´s bok presenterar fakta inte åsikter... Mycket stor skillnad.

2009-03-18 @ 11:56:27
Postat av: Malla

Unni..



Vi skickar ett rungande jävla feministiskt förlåt till ditt as till ex...



Förlåt för att Unni fick däng, förlåt för att hon fick mer ont i själen än i kroppen, förlåt för att hon hade den dåliga smaken att skriv ut sin ångest per bok.. Och så jävla mycket förlåt för att hon skrev sin version av saken... Förlåt att du blev polisanmäld och förihelvete förlåt för att du blev dömd.. Och vi gör avbön på allt.. Du är trots allt bara en liten utsatt man.. Utsatt för det feministiska spöket.. Så förlåt..



Alla vi kvinnor som fått däng ber om ursäkt och hoppas ni finner mer slagtåliga älsklingar nästa gång!



Lycka till...



Pok



Mallaironiskbralla

2009-03-18 @ 12:32:07
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Funderare

Förlåt Unni om du tog illa vid dig. Det jag menar är inte att du ljuger i din bok. Har flera vänninor som råkat ut för det du har och vet vilket helvete det är att få hjälp och bli trodd. Jag håller fullkomligt med dig om att förövaren alltid har ursäkter och konstiga argumentationer som försvar.



Det jag funderar över är varför vi ska anse att de flesta förövare ljuger om sitt deltagande men inte just Osama? Och det är väl inte LM som beskyller han för brott utan det är väl den kvinnan han har upprepade gånger slagit.



Jag förstår om du är gudars trött på alla frågor men tyvärr så kom jag in lite senare i din blogg än andra. Däremot vill jag säga att alla kvinnor som tar sig ur ett misshandlande förhållande förkänar all aktning, precis som du. Att de sedan orkar berätta sin historia är ännu bättre. Jag vill på inget vis peka finger åt dig, för du har gjort det bra, så missuppfatta mig rätt. Kan du inte förstå min fundering på varför vi ska tro på vissa men inte andra. Som jag ser det så berättar du din sanning även om förövaren motsätter sig det. Jag har svårare att tro på att Osama är en sån hel ylle killa idag och att han berättar sanning i MA´s bok. Han berättar i stort sett bara det som det finns bevis för. För vad tycker du om en förövare som slagit flera av sina kvinnor, ful ovana eller?





2009-03-18 @ 12:42:34
Postat av: terese

Till gåtfulla Mumlan



Den enda riktiga häxan är ju Ingrid Carlqvist!

Oh yes hon samlar verkligen alla de skadade

djuren.

Den goda vargen är ju Vargen! Ja hans fåglar är mycket vackra men inte har han blå ögon?

Kan Mumlan kanske vakna och berätta lite, lite

mer för mycket Nyfiken



Unni

Din blogg är den jag följer med största intresse.

Ofta lysande inlägg med väldig skärpa, men inte

behöver du gå i försvar inte. Det är väl ingen som på allvar tror att en förövare på något sätt skulle erkänna att han är just förövare. Funderare har en märklig retorik som mer är till för att vända/sabba diskussionen.

Sedan är det en obehaglig debatt kring feminismen

just nu, verkligen obehaglig. Där många oväntade aktörer hakar på. Fullständigt obegripligt varför just Liza Marklund och hennes böcker skulle få representera feminism.

Ja, varför inte Unni som minipresident? Vi kan väl börja fortsätta prata med varandra lite alla på bloggen. Hur vill vi ha det? Vad kan göras?



med värme

Terese



























2009-03-18 @ 12:48:01
Postat av: Funderare

Anton: hon presenterar en del fakta, ja. Men sen är det mycket som är andra människors åsikt om en/flera händelse-r. Hade det handlat om som du skriver om fakta så skulle detta vara en faktabok och inget annat. Och nu pratar vi stoooor skillnad.



Terese: så jag har en märklig retorik....? Och att det jag funderar över skulle vara till för att vända/sabba diskussionen. Du skriver ju själv att förövare inte erkänner sina brott, men hallå. Vad är det jag ifrågasätter då. Jo, varför de flesta tror på Osama som är en dömd förövare och i alla andra fall ska vi tro den utsatta. Det verkar som att det är helt otänkbart att Osama är en förövare annat än för de han blivit dömd för. Att han absolut inte skulle ha gjort något annat, en ren ängel som det ska skapas en fond till så att han, denna stackars människa, ska kunna stämma de som så elakt förtalat han. (skrivet med viss ironi)



Jag ifrågasätter inte Unnis bok utan jag funderar på varför denna blinda tilltro till MA´s åsikt om Osama är så svår att kunna ifrågasätta.



Till Unni, starkt jobbat att ta dig ur skiten.

2009-03-18 @ 14:41:46
Postat av: unni

Funderare: Taken! Jag ser din poäng. Och jag har skrivit om det här på bloggen också. Flera ggr. Jag har ifrågasatt skygglapparna inför Osamas gärningar och den enögda synen på honom som enbart ett offer. Det är jag lyckligtvis inte ensam om. Även Monica A har betonat att han de facto gjort sig skyldig till kvinnofridsbrott. Däremot är det klarlagt att han inte massakrerat barn mm. Rätt ska vara rätt.



Vad som också stör mig när det gäller Marklund är hennes rymliga samvete som tydligen kan sluka allt, och hennes dubbelmoral, när hon ena stunden vänder ryggen åt att Osama fått sota järnet för brott han inte dömts till, medan mitt ex är en stackare som minsann inte ska behöva lida för ett "privat misstag", fastän de övergrepp han är dömd för är grövre än dem Osama dömdes för. Nä, usch, hela den där dubbla bokföringen suger och jag är så fett less på skiten. Marklund är ingen feminist, hon har bara utnyttjat saken för att göra karriär medan hon gladeligen kör över medsystrar, inklusive Elisabeth Hermon som blev jämnad med marken av den samvetslösa Liza.



Fram för en vettig feminism som inte behöver lögner och självförhävelser för att driva sina angelägna frågor. Bara för att Marklund är korrupt är inte feminismen det.



Jalla! / Unni Bunni

2009-03-18 @ 16:16:24
Postat av: Funderare

Oo, vad skönt att du förstår vad jag menar. Och jag lovar att jag håller med dig när det gäller att Marklund hytter med fingret åt ett håll men inte åt alla. Tyvärr så måste jag skriva att MA och många med henne tycker att nu ska vi förlåta Osama för att han har sonat sitt brott. Och att han tillskrevs fler saker än han gjort tycker ju många är fel men, har din förövare blivit dömd för allt han har gjort. Det brukar ju inte vara så. Anser du att förövare ska förlåtas när de sonat sitt brott? Sen återstår ju frågan om vem som påstått nått om Osama i böckerna. Liza som skrev vad Mia berättat eller Mia som påstår att det är självupplevt. Jag har fått lära mig att man inte ska hänga budbäraren, eller.



När det gäller feminismen så se min tidigare kommentar. Jag är en stolt kvinna och mor till 2 pojkar.

2009-03-18 @ 16:36:06
Postat av: GLennon

Ett mynt har alltid två (2) sidor.

"Yea Yea Yea"

2009-03-18 @ 17:27:11
Postat av: unni

Nej, Funderare, X-et har inte blivit dömd för allt han gjort. Juridiskt sett är han ju förlåten, men det här handlar om principer. Jag tycker det är uppåt väggarna om en läkare får ha kvar sitt jobb om han har begått mord, eller om en pedofil får jobba på dagis efter avtjänat straff, eller om människor som i sitt yrke kämpar mot kvinnofridsbrott väljer att samarbeta med en som dömts för sådana brott. Då lever man inte som man lär. I övrigt tänker jag aldrig på det där fanskapet. Det värsta straffet för en sån person är att behöva leva med sig själv. Yuk!

2009-03-18 @ 17:34:57
Postat av: unni

Jaha, Glennon. Hur många sidor har en boll? Ska du kanske ta och uppfinna hjulet också?

2009-03-18 @ 17:38:25
Postat av: Terese

Funderare

Det var jag som läste ditt inlägg slarvigt!

Vid en andra genomläsning är jag helt med.

Terese

2009-03-18 @ 18:00:50
Postat av: Leroy

Unni!



Jag har läst alla dessa diskussioner, kommentarer och svar du givit och ser att du faktiskt hittat en point och kommit fram till en orsak till den sanna historien som påstods i din kommentar:





Postat idag av Unni Bunni



2009-03-18 @ 16:16:24



Jag tror du faktiskt har nästan rätt, annars bör hon omgående gå upp på vinden innan Mia berättar vem som tog initiativ av de 2.



Bra svar du kommer med tycker jag.



Leroy

2009-03-18 @ 18:18:18
Postat av: Ramona.Fransson

Jag tror att rabiatfeminister stavas F!. Gudrun Schyman hade makten som partiledare i V men lyckades inte med att förändra. Numera är hon taleskvinna för F! och har i partiet Tina, som spottade galla på oss som ville ha Liza Marklund på heta stolen.



Att uppnå 100% jämlikhet är som att be kvinnorna sy ihop livmodern. Kanske är ett skriftligt avtal något som borde skrivas när kärlek uppstår. Avtalet ska innehålla gemensamt uppsatta regler, som båda kan gå med på innan man sätter bo och bildar familj? Kan det vara nåt?



Eftersom kvinnan har hela graviditeten, amningen med mera, kanske det inte är så konstigt att hon inte orkar hålla jämna steg med mannen.



Sedan beror kanske en del på uppfostran av sönerna? Min mamma brukar säga: Kvinnor ska kämpa för uppfostra sina söner att bli till de män som de själva vill ha. Om de lyckas med detta och kan få männen med sig på noterna, skulle det kanske bli bättre.



2009-03-18 @ 18:55:23
URL: http://www.ramona-fransson.blogspot.com
Postat av: En annan Mumla

Till Mumlan

"Vad döljer sig bakom Gömdagate?"



Häxan

Ingrid Calqvist brukar dyka upp lite då och då med mystiska uttalanden om "feministerna" . Hon har också hjälp Carolina Gynning att skriva en slags självbiografi, Ego Girl, och verkar översatt en del harlequin-romaner. Hon har sedan många år ägnat sig

åt att "avslöja" incesthistorier. Hennes retorik

påminner till stor del om "mjuka" pedofilers och

vissa antifeministiska rörelser.

*Se falska minnen

Flera pedofilsidor länkar till hennes blogg.



Varg/vargar

Några länkar

http://pedofili.wordpress.com

http://alex.pedofil.se/?p=183



Överlevarna

God Varg, Blå Ögon med flera

Personer som överlevt incest och/eller sexuella övergrepp. En länk ex. http://www.consequentia.se/artiklar/consequentia/med-naivitet-som-ursakt



Intressant läsning!





2009-03-18 @ 19:01:22
Postat av: GLennon

Jag ska uppfinna en boll som jag kan hoppa in i och sen rullar bollen fram till Dig och då hoppar jag ut.

"Come together"

2009-03-18 @ 19:52:37
Postat av: helena

hahaha -hur många sidor har en boll ?

Skrattade högt när jag läste det! Våran Unni är en Rolig feminist :) kräm

2009-03-18 @ 20:22:58
Postat av: Funderare

Unni två människor och en tanke i detta fall.



Jo, kom på en sak. En boll har två sidor, en insida och en utsida :-)

2009-03-18 @ 21:41:58
Postat av: GLennon

Bollen

Jag började fundera lite kring bollen. Eftersom jag ska uppfinna en ny modell. När jag tänker lite djupare, symboliskt, på den runda bollen så slår det mig. Bollen har ju oändligt med sidor. Bollen är således en genialisk symbol för livet, i allmänhet, och debatten kring feminist i synnerhet.

Nu ska jag återgå till min nya uppfinning.

"She Came In Through The Bathroom Window"

2009-03-18 @ 22:22:37
Postat av: torvan

När min dotter gick i tredje ring ställde hon sig upp och agiterade för feminism i sin klass. Men hon fick inte något medhåll. Alla såg feminister som fanatiker.Vi pratade en hel om det och jag förstod inget då, men nu förstår jag.

2009-03-19 @ 00:27:31
Postat av: Mia

vi kvinnor är för blödiga ... vi suger inte blod, vi torkar och tvättar bort det, på pojkarna och på oss själva om vi fått en smäll. Sen hade en vän till mig en t-shirt där det stod "never trust anyone who bleeds for 5 days and survives" eller liknande. Och det är tur vi har våra hormoner som gör oss jävla förbannade ibland va!



Man får nog. Jag börjar få nog av mina söner. Har länge försökt forma dom till mig. Det går inte. Dom är pojkar. Jag iakttar. Och slutar aldrig förvånas. Dom hoppar,kastar sig hit&dit,övar sig på att kriga, kastar saker,tuppar sig mot andra pojkar, vill uppfinna dynamit med mitt bakpulver och vinäger. Vill ha söner saker, slå, köra fort och hårt med cyklarna, kastar sig från 10:an i badhuset, älskar jackass osv osv. Brrrrrrrååååå !!!(som hunddressyrkvinnan i mia&klara) ska man säga så?

Duktiga terminators!



Hur fan blev dom så här? Dom har ju levt med mig i 6 år. Jag är inte så, jag vill sitta fint och prata lugnt med folk och lukta på blommor.

Dom får inte springa lösa på gårdarna, jag rastar! Försöker styra den där bongstyrligheten.



Är den medfödd? Den gör mig ursinnig. "Nu jääääävlar slutar ni trascha allt i er väg, ni gör mig tamefan gaaaaaalen" osv Skiter väl dom i. Dom får mat och kram och grejer iallafall.



Känner mig som en slav. Förtycker JAG mina söner? För att jag vill ta ifrån dem det som är naturligt och göra om dem till mig...en tjej/kvinna? Ska man köra ut dom i skogen så dom får slå på träd och jaga kaniner? Går det helt enkelt inte att sitta fint? Är det ett loosing battle?



Tänker ibland att dom kan få bo hos sin farsa ibland så kan dom prutta ihop med honom istället, det spelar ju ingen roll vad jag gör eller vad jag säger.



Boys will be boys säger deras manliga fritidsledare och skrattar lite... suck!!!!

2009-03-19 @ 04:37:38
Postat av: Malla

Mia...



Det är en jävla tur att jämlikehten/feminismen inte sitter i könet..



Min grabb var sammalika.. Pacifict/feministmamman slet sitt hår..



Learnig by doing.. femtioelva trashade dockor senare hajja jag the clou.. Feminism har ju jävligt lite med könet att göra. Feminism har med människors lika värde i alla situationer att göra..



Nu är den lilla illbattingen en vuxen man. Han har hajjat.. Han meckar med det som han gillar. Han är ingen feminist... Det vore synd att påstå. Däremot har han full pejl på människors lika värde, att ge och ta oavsett kön. Och könsmaktsfördelningens verklighet. I hans familj råder fullständig jämlikhet. Karriäristen är frugan. (Om nu det är något mått på jämställdhet??!).. Hemmet sköts av den som har lust.. Eller inte. ;-)



Sämre kunde det ha gått.. Han/hans fru är goda förebilder för småsyrrorna i det mesta.. För det handlar, till syvene och sist om att bryta.. Inte gå in in i fållor av gamla mönster. Och det i stort och smått.



Feminismen kommer att sluta vara ett skällsord, en skam.. Den dan vi inte längre behöver fundera på värdegrunden i ordet. Det ger sig själv.. Och om inte förr så kommer alla som idag vägrar feminismstämpeln att fundera lite längre än till Sturegallerian.. Den dan de får döttrar.



We go girl!



Pok



Mallamankanallatmanvilloavsettkönbralla



2009-03-19 @ 09:21:07
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: unni

Ramona, jag vet. Men det är tungt att uppfostra söner till att bli bra män om deras fäder inte är det. Kanske ska vi framför allt lära våra döttrar att skaffa barn med bra män.



Mia & Malla: Go girls!



Funderare: Det beror på vilken boll man tänker på.



Kräm!

2009-03-19 @ 11:01:41
Postat av: Funderare

Precis Unni, och speciellt om man översätter boll till engelska.



Skulle däremot inte vilja jämföra livet som en boll, studsar planlöst, blir sparkad på där den ligger och totalt tom.



Varför denna jakt på våra pojkar och vad de leker med och hur de leker. Är inte det viktigaste att de lär sig respektera andra människor och känna empati? Och forma dom efter en kvinligförebild, hallå. Det finns ett namn för dem, och det betyder inte något dåligt. Är det så att ni vill ha en lydande varelse som bara säger ja och amen åt allt kvinner vill....skaffa en hund. Sånt snack gör mig bara förbannad. Ska barnen inte få bli tänkande, självgående individer som lär sig vettiga grunder här i livet. Vi kanske skulle skaffa ett koppel till dem så att de kan gå mellan spisen och sängen och inte kan få för sig nått.... Nä, de ska bete sig precis som sin mamma och som hon vill. (ironi)



Är det inte detta feministerna kämpat för i alla år när det gäller den kvinliga frigörelsen. WTF, vilken jäkla dubbelmoral. Det är inte feminism utan översitteri. Jag fostrar min killar till att vara stolta över sig själva, att man slår ingen varken människa eller djur, respektera alla människor, känna empati med sina medmänniskor och att behandla andra som du själv vill bli behandlad.



Feminist, nä det skulle jag aldrig kalla mig även om jag anser att alla har rätt till lika lön oavsett kön och att alla människor har lika värde.



Varför vill jag inte kalla mig feminist? Har läst så jäkla mycke av de mest rabiata och deras kommentarer och vid min gud, sån vill jag aldrig bli. Man får ibland försvara sig som kvinna för vad andra vräker ur sig i media. Jag är stolt att vara kvinna i alla fall utan att behöva sättas i ett fack. Och så länge vissa beter sig som en rabies smittad byrackare så lär ingen villa sitta ner vid förhandlingsbordet. Visar man att man kan föra en vettig debatt och har nått på fötterna då kanske det finns en möjlighet.



Jag lovar dig systerdyster, jag vill verkligen inte göra avkall på det du räknat upp. Jag vägrat att vara det du kallar dem som inte vill vara feminist för. Jag har hjälpt de som levt i misshandels förhållanden osv. Men jag vägrar att kalla mig feminist, jag är en stolt människa. Och anser nu feministerna att jag sviker kvinnorna så får det stå för dem. Men jag kommer alltid att slåss för lika rättigheter för ALLA människor även de i Afrika och andra länder.

2009-03-19 @ 13:37:42
Postat av: Lilla My

Funderare



Oj oj oj! Ord och inga visor, håller med dig fullt och fast : )



2009-03-19 @ 14:34:13
Postat av: GLennon

Funderare; Like Your style.

Unni; Pass upp ! Snart kommer bollen.

"We can work it out"

2009-03-19 @ 18:10:20
Postat av: Funderare

Oh yes, oh yes. GLennon, den engelska bollen eller....

2009-03-19 @ 21:02:12
Postat av: Malla

Ramona & Unni..



Det är inte bara svårt att uppfostra söner, när papporna är "luddiga i konturerna"... Det är ett helvetes jobb att uppfostra döttrar som aldrig får varken stöd från eller "har en hel pappa".. Hur ska dessa tjejer kunna välja de bästa männen?..



Hahha.. Jo.. Hoppsan.. Det blev visst mammans jobb.. Hon den där feministhaggan.. Som skrämmer och förstör alla pappors relationer med deras älskade ungar... Yadayada... suckar..



Pok



Mallasuperkvinnabralla

2009-03-19 @ 21:30:47
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Mia

Funderare, du har verkligen ingen koll på hur världen ser ut och vem som styr den och varför, eller har du?

Växte du upp med Astrid Lindgrens Pelle, Jonatan och Tommy och allt vad dom hette? Emil som badboy?



Jag säger att jag är förvånad i mitt trötta inlägg om söner som helt utan empati kör slut på sina mammor. På senare tid har jag undrat om det är sorten av man jag förökade mig med. Det finns säkert olika "breed" helt enkelt? Som en labrador är lugnare än en pittbullterrier. Varför skulle människor vara så jäkla olika djuren? För att vi tänker? Men vem planterar tankarna där?



"jag fostrat mina killar att vara stolta över sig själva, att man slår ingen, varken människa eller djur, respekerar alla människor, känna empati med sina medmänniskor och behandla andra som du själv vill bli behandlad"



Brrrrråååååå, funderaren!! Det är precis det jag också hållit på med de senaste 11 åren! =)



Det är precis så min mamma uppfostrade mig.



Men på mina söner fungerar det inte fullt ut.

Har det med pappans beteende att göra? Är det krigen på gårdarna det beror på? (svennar mot utlänningar) Beror det på vuxenlösa skolgårdar där sammandrabbningarna ibland utmynnar i ren misshandel som förstör pojkar? För det är till 98% pojkarna som slåss.



Jag tittar på pojkar och deras beteende och undrar varför dom beter sig så, förvånas nästan dagligen.



Jag kan lika mycket jämföra tjejer som beter sig som mobbande skitungar utan empati med hmmm...en mops?



Jag gillar att jämföra människor med djur. Blir du förbannad på forskare som säger vi är väldigt lika teremiter och råttor också? Det är ju inte ett sätt att kränka någon, det är rätt logiskt att man kan finna liknande beteenden mellan våra medvarelser på denna snurrande boll.



"vissa beter sig som rabies smittade byrackor" ...Ptja, funderaren kanske ska ta sig en funderare.



Empati ja! Var bor du? Vem är din man? Hur betedde sig dina förebilder? Hur många slag har du tagit i ditt liv? Hur många förorter har du besökt? Hur mycket forskning gör du? Vad vet du egentligen om någonting annat än ditt eget? Gå den där förbannade milen gott folk...så går jag din meter.



Och berätta nu vad du gör för människornas rättigheter i Afrika syster som du säger du slåss för! Kanske kan du lära mig något där.



MALLA - Tack för ditt inlägg - lika värde är en bra grund! Ska tänka på det mer hur jag ska omvandla det

i uppfostran mer än bara orden. Jag är övertygad om att mina ungar kommer bli bra män, man kan ju slänga ut tv.n och spärra you-tube klippen om hur man gör dynamit osv också. Men jag jobbar mycket motströms med dom även fast det är kul att se deras energi i allt dom gör också. Så OLIKA mig bara (som inte på något sätt bara går mellan spisen och sängen)



Glennon - "Hey Bulldog"! är det här ditt sätt att stöta på kvinnor lol? Lycka till!



Jeeezes...måtte det där blodet komma snart.

2009-03-19 @ 22:22:25
Postat av: August

Fan, jag har samma problem som Mia. Min sjuårige pojke ritar små gubbar med lasersvärd, en högg av huvudet på en annan. Jag som vill att han skall sitta fint vid köksbordet medan jag berättar om patriarkat och kvinnoförtryck och annat intressant. Ibland hoppar han i soffan och övar kung fu-sparkar. Vad skall jag göra?



Jag kan inte skylla på pappans luddiga konturer heller för det är jag som ÄR pappan!

2009-03-20 @ 06:35:34
Postat av: Funderare

Ja du Mia, du är ett lysande exempel på det jag tar upp. Klart jag växte upp med Astrid Lindgrens pojkar, gjorde inte du det. Att min far sedan var en alkholiserad, knarkande, misshandlande fängelsekund, wow. Vad lärde jag mig av det, jo att vi har ett val. Att vi är fira människor som själv väljer vilken väg vi ska gå. Många kvinnor i utsatta situationer kommer långt i sin självständighet med lite hjälp av oss andra. Men detta verkar ju vara nått som endast feminister kan, vilket jädrans skitsnack. Men som du skriver:



Empati ja! Var bor du? Vem är din man? Hur betedde sig dina förebilder? Hur många slag har du tagit i ditt liv? Hur många förorter har du besökt? Hur mycket forskning gör du? Vad vet du egentligen om någonting annat än ditt eget? Gå den där förbannade milen gott folk...så går jag din meter.



Om man inte uppfyller dina kriterier så är man inte vatten värd oavsett om man är kvinna. Skäms du för att vara kvinna eller? Kanske därför som du jämför människor med hundar, brukar du också slicka dig i grenen eller strunta i att borsta tänderna? Missade du vad jag skrev tidigare:



Är det så att ni vill ha en lydande varelse som bara säger ja och amen åt allt kvinnor vill....skaffa en hund.



Du som jämför oss med hundar och gillar att slänga dig med engelska uttryck.....betyder det att du är en bitch då för det betyder ju tik? Vi kanske skulle göra som barnen och ropa "Yo Bitches" till varandra. Patetiskt.



Men vi stackars oförstående kvinnor som inte har insett hur världen är, vilken jäkla tur att vi har bitchar som dig som upplyser oss hur allt funkar. Men du verkar ha missat totalt att misshandeln bland tjejer har ökat enormt de senast 10 åren. Yoho, för den kvinnliga frigörelsen. Fast det är klart små mopsar kan vara ganska ettriga också speciellt om de är bitchar.



Oroa dig inte för barnen, till och med hundarna låter sina valpar bråka och vissa är till och med värre än andra. Men det är väl slutresultatet som är det viktiga? Stolta över sig själva, att man slår ingen varken människa eller djur, respektera alla människor, känna empati med sina medmänniskor och att behandla andra som du själv vill bli behandlad. Att de får börja sina liv med att veta att tom det dom leker är fel. Vilken jäkla självkänsla de kommer att få.



Betyder detta att jag är emot feminismen? Nä, skulle inte tro det. Men jag är absolut emot de feminister som är som rabiata byrackor och anser att allt de tycker är rätt och vi andra inte ens ska ha rätt att kalla oss kvinnor. För vi är inte upplysta nog.



Nä, nu ska jag träna på att klia mig bakom örat med min vänstra fot. Fasen, borde ju gå om jag nu ska vara en hund, aaaaoooooooooooo.



2009-03-20 @ 09:49:12
Postat av: Malla

Mia.. Hav hopp! Du är ju en så´n mamma som varje barn är värt. Du ser, du funderar, drar slutsatser, finns till hands.



Om det nu är någon tröst så har jag en unge som uppfinner ta mig fan hela tiden. Sitta vid bordet och diskutera etik, moral.. Värderingar.. Visst tjena! Näe.. Den här lilla tjejen är en doer.. Totalt könslös.. Fattar ingenting om manligt/kvinnligt.. Här dynamitas det och samlas skit så det står härliga till. Leker med människor, leker allt utom dockor.. Dem gjorde hon vattenfall av.. Kniven i bara.. Å ut rann riset så vackert. Jag uppmuntrar inte min dotter till annat än att upptäcka/uppfinna och gå vidre, i sina intressen. Likväl som jag gjort med de andra 2.. Jag finns till hands. Klart att mina värderingar påverkar i långa loppet. Finnas till hands är nog ett bra knep oavsett man är mamma eller pappa...



Funderare... Avarter finns väl både bland djur och människor. Det är väl bara att skita i de rabiata. Följa sin egna instinkt och faktumen av fenomenet att maktmissbruk bland män, gentemot kvinnor är betydligt mer vanligt än det omvända. Löner är lägre för kvinnor.. mm mm.. Har du döttrar så borde din feministiska sida vakna till.. Ovanstående är helt oacceptabelt. Våra döttrar är värda bättre!



Ingen annan kan bestämma om du får kalla dig kvinna... Det finns väl ingen anledning att ens fundera över dessa argument.



Jag är kvinna, jag är mamma, jag är feminist.. Och du får så gärna kalla dig vad du vill för mig. Så.. Nu vet du det!



Pok



Mallaskitiattdiskuteraavarternabralla



2009-03-20 @ 10:47:33
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Systerdyster

Funderare:

Med min kommentar, långt uppe någonstans, uttrycker jag min ilska mot alla som tror att vi människor, män eller kvinnor, har vunnit rättigheter utan kamp. I alla frågor som rör mänskliga fri- och rättigheter har det funnits människor som gått i bräschen för denna kamp. Och som blivit bespottade, hånade, hotade o.s.v.

Jag förundras över alla som inbillar sig att någon friviligt skulle släppa ifrån sig sin makt utan knussel. Vi människor är inte så vidsynta ooch generösa, i det fallet kan vi jämföras med djur. Inget djur släpper frivilligt ifrån sig sitt revir utan en föregående kamp. Vi är rädda för det okända och obeprövade, med all rätt. Rädsla är en överlevnadsstratgi, jfr faunan.

Jag är innerligt tacksam mot ALLA människor som orkar kämpa i motvind, för mänskliga rättigheter.

Att använda ordet feminism retar uppenbart gallfeber på många, som föredrar att använda sig av begrepp som humanism. Jag föredrar att använda ordet feminism då jag diskuterar detta ämne, det avgränsar området betydligt. Och humanism, vad står det för? Hittills har jag aldrig stött på någon som kallat sig antihumanist, däremot finns en rörelse som kallar sig Humanisterna. Dessa är engagerade i religionsfrågor, och det är ju ett helt annat ämne.

2009-03-20 @ 10:48:23
URL: http://s
Postat av: Mia

lol

2009-03-20 @ 12:07:55
Postat av: GLennon

Mia - Mitt sätt att stöta på kvinnor ???

"Act Naturally"

2009-03-20 @ 12:49:42
Postat av: Funderare

Tack för det Malla. Att jag får kalla mig kvinna men jäklar i min låda, jag kan tydligen inta vara feministisk för att jag inte har döttrar. Men som du ser har jag skrivit att jag, precis som du, tycker att kvinnor ska ha lika rättigheter osv. Men att klämma till med:



Har du döttrar så borde din feministiska sida vakna till..



Betyder det att jag saknar en feministisk sida för att jag inte har döttrar oavsett att jag håller med dig.....? Snacka om att prata emot sig själv. Vi har liknande åsikter om en del men du är feminist och jag är ..... ofeministisk. Que?



Systerdyster, nu hänger jag med iditt resonemang lite bättre och håller med dig i mångt och mycket. Vem har inte läst om kampen för kvinnors rösträtt? Vilken kvinna skulle inte ställa sig upp och applådera. Det jag inte tycker om med feminismen är att tyvärr många med helt knasiga åsikter påstår sig prata för feministerna. Det är bara att kolla runt på nätet, vi ska fostra våra pojkar som flickor, kvinnor är bättre än männen, männen är inget värd om de inte gör och tänker precis som kvinnor osv. Man vinner inget på att trycka ner någon annan. Jag trodde att allt handlade om lika rätt till lika liv, lika rätt till lika förutsättningar osv. När debatten om feminism handlar om detta så lovar jag att stå högst på barrikaderna.



Mia: intelligent svar, LOL

2009-03-20 @ 14:33:25
Postat av: Lilla My

Funderare



Håller med dig...



Systerdyster



Håller med dig också, men kallar mig inte feminist. Står för jämlikhet brukar jag säga..



2009-03-20 @ 17:50:26
Postat av: mia

men systrar.. jag gillar att vränga ord, tankar..jag ser mig själv i alla er där ute. Jag är inte bitter och arg på människor, jag försöker förstå oss. Och att skratta åt det hela känns okej.



Som pappan där. Hans son ritar folk som sliter huvudet av varran...varför gör sonen så? Jo, men så gör pojkar ...dom gillar att döda varandra...gör dom?



såklart dom inte gör.



Vidare...jag kan uppfattas som en självgod bitch..., men jag är en go kisse som gillar sköna dito.Jag gillar faktiskt alla varelser...jag roas av andra och mig själv. Men jag har blivit sårad...jag trodde pojkar var snälla jonatans som bara ville väl..jag älskade sönder dom..love-bombade tillochmed.



Tiden...har inte tid men vill förklara mig själv till er...sätt på lite musik...det gör jag, stäng av tvn och gunga till marley, etta james, bill withers eller vad ni nu gillar...jag älskar oss människor - vi vill alla bara vara lyckliga och älskade och jag älskar mina söner och lever för dom (jäkla pissungar)



Ha nu en god helg! Jag ska prata vidare med min mor om sakerna när vi sammandrabbar...



älskar denna blogg och min mor gör det...xxxxxx



2009-03-20 @ 19:42:51
Postat av: HOWLING WOMAN

Vad jag tycker är intressant



1. Feminism har funnits i över 100 år minst - det behandlas som det är något helt nytt.



2. Varför får inte kvinnor uppfinna en ideologi och den blir behandlad som en sån och inte som nån form av terrorism.

Med tanke på hur lite blod som (hittills) utgjutits i dess namn så är det en förolämpning mot den.



3. Med tanke på hur ofantligt mycket blod som utgjutits i namnet av en mängd andra manligt påfunna ideologier med mängder med krig, tortyr, fångenskap och folkmord på sina samveten - så är det märkligt att den behandlas med sådan skräck, nästan faktiskt precis som om det var nån form av häxeri som man var livrädd för.



4. Av detta framgår att rädslan för feminismen faktiskt är ungefär lika irrationell som en häxjakt från 1600-talets Sverige.





Tjejer - glöm inte - att vi snart ska äntra våra käppar och resa med ett kraxande skratt genom den blånande vårnatssluften - vi ses på Blåkulla!!!



Det är ju snart PÅSK!!!!!



Hehehehe.....

2009-03-21 @ 02:36:25
Postat av: Anna Lilith

vilken underbar tråd. Den inspirerar mig som tusan.

2009-03-28 @ 23:46:44
URL: http://wargaflicka.se/
Postat av: Adson

Hmm. Du har aldrig tänkt tanken att män också har det jobbigt? Du kan knappast sitta och försöka få alla att tycka synd om kvinnor när män har det minst lika svårt.

2009-04-25 @ 18:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0